Схема расположения первого целиндра на татре 815 (v10)

схема расположения первого целиндра на татре 815 (v10)
К слову, ремонтировать этот мотор проще, чем многие другие. Во-первых, нет жидкостной системы охлаждения, а во-вторых, доступ к его агрегатам настолько удобен, что даже серьёзные работы можно производить без снятия двигателя. Включаем её, греем дизель и запускаем его уже чуть тёплым. The most powerful MTU engine that was used in a T815 prototype tank prime mover had 610 kilowatts (820 hp) displacing 21,930 cc. Engine[edit] The Tatra engine[1] is an air-cooled, OHV, currently 12.7 liter 90° V8 120 x 140 mm diesel engine with direct fuel injection. It is turbocharged by one Holset WasteGate turbocharger, and equipped with an intercooler placed directly over the engine.


The engine is available in emission specifications Euro 2 — Euro 5 with power output ranging from 230 to 325 kilowatts (308 to 436 hp) and 1,400–2,100 N·m (1,000–1,500 lbf·ft) torque. The inherently high torsional and flexural rigidity of this layout protects superstructures from the motions and forces on the axles. Это устройство, по видимости, тоже внесло свою лепту в список причин нелюбви некоторых водителей Татр. Исправляемся. Дизель ТЗ-929 имеет те же соотношения диаметра цилиндра и хода поршня, как и все остальные моторы из тех, что ставили на ранние 815 Татры: 120х140 мм. The first is that the dual output bevel gears allow the axles to swing around the drive axle without the need for universal couplings. The principle consists in a central load-carrying tube with independently suspended swinging half-axles bolted as one whole.

Заслонки устроены таким образом, что тёплый воздух можно направить на мотор. И это очень удобная функция, которая облегчает запуск двигателя в мороз. All versions of the Tatra differential have locking pins that can force the differential gears to rotate together, “locking” the differential. They are notably popular as fire-fighting engines. In far Russian east the Tatra Trucks are used by oil and gas companies in the most difficult terrains, where also the air-cooled engine proves its superiority over water-cooled during harsh winter time.

Похожие записи: